Eks me kõik tee elus vigu. Aga kui kalliks kujuneb vigade parandus, ei tea me keegi ette. Tagantjäreletarkus on teadagi täppisteadus. Oleks ma ometi teadnud, mis tulevik toob, poleks ma seda või teist otsust teinud... Tuleb tuttav ette? Ainult et kui me kõik oleks tulevikku ette teadnud ja teistsuguseid otsuseid teinud, oleks ka tulevik ilmselt oodatust erinevaks vormunud.
No mis ma siin ikka mõistujuttu räägin, asi on elektripakettides. Kui augustis olid ülikõrged elektrihinnad, siis oli loogiline arvata, et edaspidi läheb asi veel hullemaks. Räägiti küll tulevast universaalteenusest, aga seda ikkagi vaid eraisikutele. Seega üritasin päästa, mis päästa annab, ehk tellisin firma kahele korterile Kindel paketi hinnaga 31,46 ( km-ta). See oli kallis, aga arvasin, et ikka parem, kui augustis pea igapäevased 50-60 eurosed kwh hinnad. Kuna olime teise elektrimüüja all, siis oli esimene võimalus seda paketti saada 1.novembrist. Hirm, et septembri ja oktoobri arved tulevad suuremad, kui augustis, osutus asjatuks. Hinnad hoopis langesid ja tugevalt. Muidugi, oleks pidanud selle peale oma veel sõlmimata Kindlast paketist taganema, aga tundus, et nagunii saab üle minna universaalteenusele. Sest meie kliendid ehk korteri üürijad on nn. kodutarbijad ja neile on universaalteenus garanteeritud. Seega jäime ootama 1.novembrit, kui saame Eesti Energia kliendiks ja meile rakendub tõotatud isamaaline elektrihind. Vahetasin kirju Eesti Energiaga ja tellisin aegsasti universaalteenuse ära. Lubatigi 1.novembrist. Kõik pidi seega korras olema. Seda rõõmu sain nautida sinnamaani, kui mulle helistas EE klienditeenindaja.
Ja need uudised polnud enam kaugeltki head. Universaalteenuse võime saada küll, aga kummagi korteri eest tuleb tasuda 240 eurot Kindlast paketist loobumise tasu. Või siis seda trahvi ei rakendata, kui Kindel pakett on sõlmitud enne 23.septembrit ja tegelik tarbija on nn. kodutarbija. Kergendusega vastasin, et see viimane kehtib täielikult meie kohta, kuna esitasin taotluse augusti lõpus. Klienditeenindaja aga ütles, et paraku on lepingu sõlmimise kuupäev 20. oktoober. Jah, sel kuupäeval vaevus Eesti Energia mulle lõpuks lepingu faili saatma, sinnamaani oli kodulehel lihtsalt kirjas pakkumine vastava hinnaga. Ja selles pakkumises polnud sõnagi lepingust taganemise trahvist. Kui oleks olnud, oleksin püüdnud selle lepingu oktoobris tagasi võtta. Kuigi ei tea, ka seegi oleks õnnestunud. Sest suure firma reeglid ja aeglane asjaajamine. Lepingu taotlemise ja sõlmimise vahel 2kuud ja pärast lepingu teksti saatmist loeti see automaatselt kehtivaks. Mul polnud võimalik ei kinnitada ega tagasi lükata. Uskusin, et kuna olin universaalteenust taotlenud enne seda kuupäeva, ja mulle seda ka lubati e-maili teel, siis see tühistab Kindla paketi, mis polnud ju veel kehtima hakanud. Paraku e-maili teel kinnitus ei maksnud midagi, sest uut lepingut polnud mulle koostatud.
Kirjutasin igaks juhuks ka Eesti Energia ärikliendi teenindusele ja lugesin veelkord üles oma argumendid, miks ma seda trahvi ei peaks maksma. Sest taotlesin Kindlat paketti augustis ehk enne 23. septembrit ja et uut universaalteenuse paketti taotlesin ka enne Kindla paketi lepingu sõlmimist. See kõik oli asjatu. Kui klienditeenindaja mulle uuesti helistas, siis ütles ta, et konsulteeris asjatundjatega meie olukorra üle, aga parata pole midagi. Reeglid on sellised, et loeb vaid Kindla lepingu sõlmimise kuupäev ja selle alusel tuleb trahvi maksta. See, et ma ei teadnud enne lepingu sõlmimise kuupäeva, et see leping on trahviga, on juba oma viga, Kuigi paketi kirjelduses trahvi polnud mainitud, aga ma oleksin pidanud tutvuma lepingu üld-või tüüptingimustega. Ei tea küll, kust ma seda oleksin pidanud otsima, aga see läheb juba sinna valdkonda, et lepingut sõlmides "loe igat peenikeses kirjas tingimust".
Mu firma kaasomanik ehk mu eksmees oli nii vihane, et tahtis Eesti Energia kohtusse kaevata sellise ebaõiglase kohtlemise eest. No see oleks rahaline enesetapp olnud, hea advokaadi palkamine oleks läinud kindlasti kallimaks kui 480 eurot. Ja väiketarbija võit kohtus suurfirma vastu on ebatõenäoline. Niisiis leppisime sellega, et loll saab kirikus ka peksa ja suurfirmadel on alati õigus. Ja muidugi ei maksa unustada ka seda tarkusetera, et ära usu, mis ajakirjandus kirjutab. No et kodutarbija ei pea maksma leppetrahvi universaalteenusele üleminekul.
Aga... nii kurvalt see lugu ikkagi ei lõppenud. Lahke klienditeenindaja pakkus välja ühe lahenduse, mille puhul trahvi ei pea maksma. Mu eks ütles selle peale, et telefonijutt ei maksa midagi, võimalik, et uue lepingu sõlmimisel kasseeritakse ikka ka trahv. Aga midagi paremat meil nagunii valida polnud, seega võtsin tema pakutud vangerduse vastu. Nimelt on praegu VEEL, nagu ta rõhutas, tasuta üleminek Kindlalt paketilt börsipaketile. Ja sellelt saab kuu möödudes (samuti tasuta) minna üle universaalteenusele. Aitäh sellegi eest! Ega vigade parandus ei peagi tasuta olema.
Teine vigade parandus käib mul hoopis teises valdkonnas. Nimelt sain endale uue raamatupidamise kliendi. Tutvuse kaudu soovitati mind, ega teisiti pensioniealine enam mingit tööd ei saa. Novot, ja seal seisab mul ees suuremat sorti vigade parandus. Eelmine raamatupidaja oli asja üsna tuksi keeranud. Panga saldo oli programmi andmetel tegelikkusest ulmelisel kaugusel, kassa oli miinuses ja programm väitis bilanssi kuvades, et see pole taskaalus, st. aktiva ja passiva summad ei lähe kokku. 2021. aasta aruanne samuti tegemata. Aga mis siin ikka imestada. Raamatupidajat vahetatakse siis, kui asi on nässus. Nii on olnud kõigi uute klientidega, kelle olen viimasel 5 aastal saanud, kui ma vanast kohast ära kolisin. Uus töö algab eelmise raamatupidaja vigade parandamisega.
Hakkasin siis otsast peale. Kõigepealt tutvuma uue raamatupidamisprogrammiga Simplebooks, millega ma varem polnud töötanud. Siis küsisin nõu klienditoelt ja pärast päevast pusimist sain bilansi tasakaalu. Ei olnud üks vigane käive selle summaga, vaid 4 kannet, mis erineval põhjusel tasakaalus polnud.
Kuigi ma tegelikult ei tahagi uusi kliente, ega viitsi enam eriti tööd teha, siis mõjus see "vigade parandus" mu enesetunnet tõstvalt. Pole ma midagi vanadusest nõdraks jäänud, nupp nokib ikka veel täitsa hästi. Ja kui selle firma korda saan, on jälle üks rahulolev klient juures, kes mind teistele soovitab.
2 kommentaari:
See teine pool postitusest on hästi positiivne ja tore. Selline hea tunnustus ja pai iseendale.
Kohe hea meel su pärast.
No ja see vigade parandus toob raha ka sisse. Kuigi mitte palju, aga abiks ikka raskel ajal :)
Postita kommentaar