reede, 2. juuni 2023

Pettumused

 Enam-vähem igal õhtul vaatan ma  telekast AK ja eriti ilmaennustust. Ja enamasti lubatakse, et paari päeva pärast riivab/läbib meid mingi madalrõhkkond ja saame vihma. Kui need paar päeva mööduvad, siis selgub, et vihma ikka ei tulnud ja lootus on paari järgneva päeva pärast.

Täna käisid üle taeva mitmed tumedad pilved ja neist tuli isegi veidi vihma, no umbes 10 tilka. Auto klaasipuhastid pidin korraks käima panema, aga sellega ka asi piirdus.

Tundub, et vihma ei ole ega tule, vähemalt mitte enne jaanipäeva. Ma olen nõus ka jaaniõhtu vihmaga, sest tuld saab teha päev enne või hiljem, aga vihma oleks hädasti vaja. Ma oma väikest aeda kastan, ja kuigi see on suur tüütus, aga põldudega on jama, saak võib ikalduda. Ja tuleoht metsades on ülisuur.

Ja pettumusi on rohkemgi. Mul pidi sel nädalavahetusel olema kursa kokkutulek. aga selgus, et see jääb ära. Sest korraldaja naases eile välisreisilt, kust ta tõi lisaks suveniiridele kaasa ka koroona. Ehk leiame uue kokkusaamise kuupäeva, aga see nädalavahetus igatahes ei toimu midagi.

Ja lisaks oli meil peredraama. Lõuna ajal tütre perele süüa viies selgus, et tütar ise töötab sel päeval kontoris. Samas selgus, et lapselaps oli koolist jälle koju jäänud ja rääkis mulle oma muredest. Kui ma need vägagi häirivad asjaolud tütrele teada andsin ja kui ta neid lapselapsega arutas, siis selgus, et mina rikkusin kõik ära. Tal oli lapsega just usalduslik suhe tekkinud, aga pärast minu poolt teada antud probleeme sulgus laps oma tuppa luku taha ja keeldus igasusugusest suhtlusest.

Sel hetkel pärast tütre etteheiteid ma otsustasin, et pole minu mure, mis mu lapselapsest saab. kas ta on lihtsalt masenduses, üritab päriselt enesetappu või ainult ähvardab sellega. Mina seda muuta ei saa, ta pole minu laps ja ma ei saa teda vägisi haiglasse ravile vedada, kuhu ta keeldub minemast.

Seejärel oli mul valik, kas juua ennast masendusest täis või minna aeda umbrohtu tõrjuma. Valisin viimase ja tarvitasin alkot alles pärast seda. Hiljem ütles tütar, et lapselaps nõustus olukorda arutama ja homme nad tulevad minu juurde, nii minu komposterit kokku panema kui lapsega koos salatit tegema. Ja siis saame kõik koos eelmise päeva olukorda lahti rääkida. Millest mul oli väga hea meel.

Jah, need, kes sulle on kõige kallimad, saavad sulle kõige rohkem haiget teha ja samas selle valu ka ära võtta.

3 kommentaari:

mustkaaren ütles ...

See viimane tuleb nii, nii tuttav ette.
Vihma ei tule. Lihtsalt kylm ja pilvine tormiilm, õue minnes suusajope selga!

helle ütles ...

Vihma meie esile kutsuda ei saa, mis on muidugi väga kahetsusväärne.
Probleemid lapselastega pole ka mulle võõrad. Olen endale tõotanud, et ma ei sekku. Olen oma lapse üles kasvatatud, tast on tubli inimene kasvanud. Nüüd on tema kord.

Bianka ütles ...

Ma lihtsalt ei oska sekkumata olla, kui probleem mu nina all on. Mis siis, et sellest tuleb suurem jama, kui ilma sekkumata. Täna käisid minu juures väimees ja tütar, ja lahkusime sõpradena. Homme tuleb lapselaps ja loodan ka talle selgeks teha, miks ma nii reageerisin. Et see oli tema enda huvides ja puhtast armastusest.

Kui võrrrelda "s***a suusailma" nii meil kui Lõuna-Eestis, siis meil pole vähemalt tõsist öökülma olnud. Aga Lõuna_Eestis oli olnud lausa 0,5 tundi tõsist paduvihma, nagu mu Tartu sõbranna väitis.