teisipäev, 19. oktoober 2021

Valimised

 Kõikvõimalikud erakonnad nimetavad ennast nende KOV valimiste võitjaks, aga minu arust läks kõik just nii, nagu pidi. EKRE ei saanud nii suurt toetust, nagu näitasid eelnevad reitinguagentuuride prognoosid. Niiet lootus jääb, et meie rahval on niipalju tervet mõistust ka järgmiste Riigikogu valimiste ajal, et see populistlik kamp riigis võimu ei võta. Keskerakond võitis Tallinnas, nagu arvata oligi, aga kaotas Narvas, mis oli üllatav. Katri Raik on osanud ka selles venemeelses linnas ennast kehtestada, vaatamata sellele, et ta enne valimisi linnapea ametist tagandati. Tallinnas ei saanud Keskerakond enam ainuvõimu, ja see on suurepärane. Nüüd peab nende otsuste ja linnavalitsuste ametnike toimetamine muutuma läbinähtavamaks ja see vähendab korruptsiooni võimalusi. Linnapeana on  Mihhail Kõlvart minu arust hästi hakkama saanud, aga Savisaare omaaegse toiduahela lõhkumiseks on värsket verd vaja. Andsin selle tulemuse heaks ka oma panuse, kui veensin oma elukaaslast hääletama minema. Nagu ta ütles, pole ta seda ammu teinud. Ütlesin, et ärgu valigu EKREt, sest... ja samuti ärgu hääletagu Keskerakonna poolt, mis sest et tema valimisringkonnas kandideeriv Mustamäe linnaosa vanem on ilmselt head tööd teinud. Valigu mõnda muud erakonda, et Keskerakond enam ainuvõimu ei saaks. Nii ta ka oma sõnul tegi. Kusjuures nagu ta ütles, Lauri Laats nägi kõvasti vaeva häälte püüdmisel. Oli hommikust õhtuni tänavatel selgitamas ja agiteerimas, käis lausa ukse taga kella andmas.

Minu koduvalla tulemusega olen ka väga rahul. Valimised võitis sama erakond, kes ennegi võimul oli. Minu arust on nad oma tööd hästi teinud ja minu hääle nad ka said. Ainus mure oli, et keda konkreetselt valida, sest ma ei tunne neist kandidaatidest kedagi ega tea, mis ametit keegi peab või missuguseid valdkondi oluliseks peab. Õnneks tuli enne valimisi mu postkasti buklett kõigi kandidaatide enesetutvustustega.  Nii jäi sõelale kaks kandidaati. Esiteks, kes elasid vallas minu läheduses, ja teiseks, kes pidasid oluliseks mulle tähtsaid valdkondi, nagu arstiabi kättesaadavuse suurendamine, prügiveo parem korraldamine ja ühistranspordi parandamine.

Kommentaare ei ole: