esmaspäev, 8. november 2021

Vaktsiinisõjas

Jah, vaktsiinisõjas surma ei saa, kuid olen haavatud ma, nagu laul ütleb. 

Keegi tuttav postitas mõni aeg üleskutse sotsiaalmeediasse, et tema kodus on kõik sõbrad ühtviisi  oodatud, nii vaktsineeritud kui vaktsineerimata. Mina seda posti ei laikinud, sest mul olid selles suhtes oma kahtlused. Ja kui päris täpne olla, siis minu lähemad sõbrad-sugulased on nagunii  vaktsineeritud ja mõtlevad selles küsimuses minuga ühtemoodi. Mõni üksik siiski kahtleb, et kas tema terviseseisund lubab vaktsineerida, ja ka sellega pole mul probleemi. Igaüks ise teab, mis talle õige on. Seda enam, et need, kes ei vaktsineeri, väidavad, et nad nagunii eriti kusagil ei käi. Nii ei tule nad ka mulle külla ega lähe minagi neile külla.

Siiski olen viimasel ajal ikkagi sattunud nö. vaktsiinisõjas piike ristama. Mul oli kunagi FB grupp, kust leidsin sõpru ja toredat seltskonda, kellega pidu pidada. Viimased aastad seal enam midagi ei toimunud, aga paar päeva tagasi siiski vaatasin sinna ja avastasin, et mõned liikmed olid postitanud Varro Vooglaiu ja muude vaktsiinivastaste või EKRE-kate videosid. Kustutasin need ära, blokeerisin sellised liikmed ja panin administraatorina üles hoiatuse, et sellist propagandat ma siin grupis ei tolereeri-  Ossa, kus läks andmiseks. Mõned ütlesid, et kus on sõnavabadus ja teised palusid ennast sellisest grupist eemaldada. Sõnavabaduse kohta ütlesin, et rakendage seda oma FB seinal ja lahkujad saatsin rõõmuga minema. Puhastasin veel veidi nimekirja, kavatsedes alles jätta vaid need, keda isiklikult tunnen. Aga ei viitsinud hakata ligi 200 liiget välja viskama. las olla, kui sõna võtavad, siis viskan nad välja.

Aga see polnud veel kõik. Järgmisel päeval helistas mulle üks grupikaaslane, kellega olime sõbraks saanud ja koos reisinudki. Ütles, et ma pean vist ka oma vaadete tõttu grupist välja astuma. Katsusin teda veenda, et vaatamata meie erinevatele arusaamadele vaktsineerimise ja poliitikute eelistamise osas, saame ikkagi sõbrad olla. Püüdsin juttu mujale viia, et kuidas tal muidu läheb ja rääkida seda, mis sõbrad ikka omavahel räägivad. Aga vaktsineerimisvastased inimesed nii lihtsalt alla ei anna. Esimesel võimalusel pöördus ta armsakssaanud teema juurde tagasi, et vaktsineerimisest pole kasu või et see on lausa ohtlik. Muudkui seletas, et näe, ühe mu tuttavaga juhtus nii ja teine oli küll vaktsineeritud, aga sattus ikkagi haiglasse. Lõpuks õnnestus mul kõne lõpetada, enam-vähem sõbralikult. Aga no külla ma teda küll ei kavatse kutsuda mingil juhul. Vähemalt mitte enne, kui see koroona ja vaktsineerimiseteema õhus on ja kirgi kütab.

Teine juhus oli mul suhteliselt lähedase sugulasega. Ta käib samuti neil Vabaduse väljaku üritustel, keeldub vaktsineerimast ja maski kandmast. Nüüd aga oli olukord, kui ta vajas ajutiselt minu juures peatuspaika. Ise küsis, et kas ma tohin remondi ajal sinu juures olla. Lubasingi ja ostsin juba kiirtesti valmis. Kui arutasime, millal ta tuleb, selgus, et sel päeval on tal tihe suhtlemine enne. Vaja juuksuris käia ja õhtul veel ühe tuttavaga kokku saada. Ütlesin talle, et ma ei taha temalt nakkust saada ja olgu enne minu juurde tulekut vähemalt 3 päeva kodus ja ärgu saagu kellegagi kokku. Lükaku nii juuksur kui kohtumine sõbraga edaspidiseks. Ja kui mu tingimised talle ei sobi, otsigu teine peatuspaik. Olin talle ka varem püüdnud selgeks teha, et vaktsineerimine on tähtis. Muidu ei leia ta töökohta ega saa kusagil käia. See jutt oli muidugi kurtidele kõrvadele. Aga nüüd olin sunnitud talle uuesti enesekaitseks tuletama meelde, et oht koroonasse nakatuda on praegu väga kõrge.

Ja vastuseks sain ma sellise kirja (kusjuures ta ei ole läbi põdenud, ainult arvab, et ehk on). Vaktsiinipassi tal pole ja rääkimata sellest, et kõik, nii vaktsineeritud, kui vaktsineerimata inimesed võivad nakkust teisele edasi anda. Selleks ongi vajalik oma kontaktid miinimumini viia. Aga just sellisest loogikast, nagu see noor inimene, lähtuvad  enamus antivaxxereid. Nemad ei haigestu ega nakata kedagi. Ei, minu juurde ei ole nad oodatud.

Sina ei käsuta mind. 🙂 Ega hirmuta. Ega kamanda. ma ei ole laps. Mina ei nakata kedagi, mul on antikehad olemas. 🙂 Ja mulle õeldi et vaktsineeritud inimesed nakatavad teisi, terviseametist öeldi et tänu neile kes vaktsineerivad ongi nii palju nakatunuid. Sest nemad ei ole seda viirust ka läbi põdenud. Niiet hoia oma ajupesuga eemale. Mind juba vihastab see. Keegi teine sellist juttu mulle ei räägi. Head päeva.
Seen by Merilyn Aavik at 11:41

9 kommentaari:

konn, lendav konn ütles ...

Loen seda imelikku kirja ja mõtlen, et kes nüüd kelle juurde varjupaika taotleski?
Mul on ses suhtes vedanud, et tuttavate-sõprade ja lähedaste sugulaste seas eitajaid ega vastaseid pole:)

Bianka ütles ...

Oh-jahh, eks kontekstist välja rebituna ongi see imelik kiri ja tundub, nagu mina oleks see, kes talle pinda käib oma vaktsiinipropagandaga. Seekord polnud vaktsineerimisest üldse juttu, tahtsin ainult et ta ringi ei lehviks vahetult enne minu juurde tulekut. Ja kui ta ütles, et keegi teine talle sellist juttu ei räägi, siis ilmselt see ongi nii. Ta suhtleb ainult omasugustega. Nagu minagi. Eks kahe leeri kokkupuutepunktis lahvatabki konflikt.

helle ütles ...

Mul on ka sugulaste hulgas nö teisitimõtlejaid. Ühe noore sugulasega lõpetasin FBs suhtlemise, sest ta ütles mulle, et pangu ma endale 3 maski ette ja jätku ma tema hing rahule. Ma arvan, et kõige targem ongi eitajatega mitte suhelda. Mu noorim vend ja tema naine põdesid koroona läbi pärast täisvaktsineerimist. Vend oli ikka täitsa haige. Ma olin nii mures ta pärast. Ta on ülekaaluline ja kaasuvate haigustega. Kiirabi käis kodus, aga kaasa ei võetud. Naine põdes kergemalt ja käib juba tööl. Vaatasin just saadet nn pikast koroonast. Kõhe tunne on. Üks mu sõbranna väidab, et tema põdes koroonat 2019.aasta lõpus, kui koroonast veel ei teatud meil õhkagi.

Bianka ütles ...

Isegi, kui sinu sõbranna ja minu noor sugulane väidavad, et nad põdesid koroonat enne 2020 aastat, siis see ei kaitse neid praegu. Ja viirust kannavad edasi teistele nii nemad, kui meie, vaktsineeritud. Ainus vahe on see, kes meist haiglaravi vajab. Raudselt on eelis vaktsineeritutel. Kavatsen just küsida lähiajal 3.doosi.

helle ütles ...

Minu sõbranna, kes väidab, et põdes läbi, on väga vaktsiiniusku ja ootab 3. doosi. Minu 3.doos peaks tulema jõuluks, kui aega ei lühendata. Ma sain AZ.
Venna puhul oleme ka veendunud, kui vaktsiini poleks olnud, oleks asi võinud väga hull olla.

Kaamos ütles ...

Ma olen lõpetanud suhtlemise nendega, kes räägivad kiipidest, grafeenoksiidist, tunnelitest mandrite vahel, NWO-st ja muust sellisest - see on religioon, ususõdalane ma pole.

Kuid mul on tuttavate ja isegi sugulaste seas mitmeid, kes ei ole end vaktsineerinud, sest mõni kardab süsti, mõni on umbluutajate poolt ära hirmutatud, mõni ei ole viitsinud. Ma annan endale aru, et tegelikult olen ma neile ohtlikum kui nemad mulle - loodan vaktsiini leevendusele, kui juba läbipõdemiseks peaks minema, neil se lootus puudub.
Külla ma neil tulla ei luba, sest mu ema on vana ja haige, mis sellest, et poogitud. Ise teen vähemalt kord nädalas kiirtesti - just ema pärast - ja hoian end massidest eemal, kannan maski jne. Kui vaktsineerimisest juttu tuleb, siis läheme mõnikord vaidlema ikka. mitte vihaselt, mitte isiklikult, aga ... Jah, "aga".
Neid tuttavaid jääb järjest vähemaks - lihtsalt staatus muutub vaktsineerituks.

Boosterit lähen kindlasti saama, ise ka ju riskigrupp. Kummaline - muidu võib ju mõelda, et oh, eks see surm tuleb millal tuleb, aga kui pakutakse, et ok, las siis tuleb , näe haigus on käepärast, siis jälle kaob see ükskõiksus kus kuuskümmend. Mitte surm vaid suremise protsessi pelgus ja vigaseks jäämise hirm on see mis meid elus hoiab.

Emmeliina ütles ...

Läksin kauaaegse sõbrannaga riidu selle aasta alguskuudel, mil ta väitis, et ei vaktsineeri, kuigi töötab suures SPA-s massöörina.

Bianka ütles ...

Just-just, nii see jutt kulgebki selliste inimestega, et "jah, aga..."

Ja need, kes väidavad, et neil on kehv tervis, mis ei võimalda vaktsineerida, riskivad südamerahus sellega, et oma kehva tervisega covidit läbi põdeda. Arusaamatu.

Ootan ka 3.doosi, ja usun, et see aitab kergemalt põdeda, kui nakkus peakski külge hakkama. Aga praegu, kui mul on hambaproteesimine pooleli, ei taha ma riskida, et vahepeal haigeks jään. Seetõttu ei oleks ma tahtnudki seda noort sugulast enda juurde lubada, aga kahju hakkas temast. Ja nagu öeldakse, ükski heategu ei jää karistamata. Vähemalt nüüd pääsen temaga vaidlemisest.

TT ütles ...

Vaktsiinivastasus kipub tõepoolest religiooniks muutuma. Minu jaoks kummaline ja hirmutav kui kiiresti ja laialdaselt see sallimatu "usulahk" levib. Tähenduslik muidugi asjaolu, et haridustasemega suht tugev korrelatsioon nagu igasugu muude konspiratsiooniteoorite puhul. Kahjurõõmsalt muigama ajav uudis tuli Austriast, kus plaan vaktsineerimatud mõneks ajaks isoleerida🤪 Paraku on karta, et selline meetod ei tööta vähegi mainimisväärse vaktsineerimatute protsendi korral