esmaspäev, 14. august 2023

Bonnie Tylor

 BT on mulle alati meeldinud oma käheda häälega ja lugudega, mis mind  kõnetavad. Tõsi, viimasel ajal olen tema plaati harva kuulanud, sest muusikat kuulan teistest allikatest nagu Spotify või Youtube, ja siis kuulan seda, mis antakse.

Kui kuulsin, et Bonnie Tyler tuleb Eestisse kontserti andma, tekkis huvi, kuigi mul on raskusi enda sundimisega mingile üritusele minekuks. Aga otsustasin, et kingin elukaaslasele sünnipäevaks just selle kontserdi pileti (endale muidugi ka), siis asusin tegutsema. Kõigepealt ütles elukaaslase pojanaine, et Chilli kaudu saab pileti odavamalt. Ma kohe ei reageerinud, aga kui vaatasin, siis selgus, et see pakkumine on läbi. Egas midagi, ostsin siis täishinnaga, kartuses, et muidu jään ilma. Mis osutus valeks valikuks. Chilli kaudu oleks saanud pileti isegi samal päeval 32 euro eest, aga mina olin juba 49 euroga ära ostnud. Tagantjärgi tarkus, et kuna samal päeval oli Lauluväljakul Weekendi kontsert, kuhu massid suundusid, siis Bonnie Tyler sellega võrreldes oli vähem oluline ja publikut igale poole lihtsalt ei jätku. No minu jaoks on see Weekend täiesti tundmatu, aga BT on ikka maailmatasemel staar. Nii arvasid õnneks ka paljud teised minu eakaaslased ja ka paljud keskealised. Päris noori oli vähe.


Selle kontserdiga seoses sain veel mitu korda petta. Miskipärast ei leidnud ma infot, mis kell BT lavale tuleb ja kui väravad avatakse kell 18, siis arvasin, et paras on kella 19-ks kohale minna, et head kohad saada. Kontsert pidi toimuma Kalevi staadionil, seal olin ma käinud ja teadsin, et mida lähemal lavale istuma saad, seda parem. Fännitsooni pileteid ei mõelnudki osta, sest ma ei jaksa kogu kontserdi aja püsti seista.

Selgus, et miski polnud nii, nagu ma arvasin. Kontsert ei toimunud mitte staadionil, vaid selle kõrval üleval asfaltplatsil. Seal olid küll söögiputkade juures lauad ja pingid, aga need olid lavast nii kaugel, et ikkagi tuli kontserdi ajal püsti seista. Lisaks oli staaril lausa 2 soojendusesinejat ja ta ise pidi lavale tulema 22. Kuna juba soojendajad hilinesid, siis nii jäi ka tema esinemine hiljaks. Veetsime enamuse ooteajast pingi peal ja käisime vaid korraks Marju Länikut ja Laura Põldveret lähemalt vaatamas. No neid on ennegi nähtud ja nende pärast ma sinna ei tulnud. Oleks teadnud, kuidas korraldus on, oleks paras kella üheksa paiku kohale ilmuda. Aga no loll saab igal pool petta.

Igatahes oli selge, et aegsasti tuleb lava ette liikuda, et vähegi parem vaateväli saada. Mis meil ka õnnestus, kui mitte arvestada seda, et paar rida minust eespool oli üks suur pikk mees, kes just lava keskpaiga ära varjas, eriti siis, kui ta kaasa elades oma suured  käed  ka veel üles tõstis. Aga noh, õnneks Bonnie Tyler liikus laval ühest äärest teise ja nii saime  ikka nii heli kui pilti. Heli oli hästi timmitud, vali, aga mitte kurdistav, nagu mõnel kontserdil on olnud. Ja esineja ise oli super vormis, hoolimata oma 72-aastasest vanusest. Nägi välja nagu 40-aastane ja hääl oli nagu vanasti. Seega kõik need vaevad ja katsumused said ausalt tasutud ja jäime väga rahule.

Kui kontsert lõppes, oli mu vaene selg pikast ühe koha peal seismisest väga valus ja jalalabad pea-aegu surnud. Kuidagi koperdasime Juhkentali tänava äärde, kust Bolti tellisime. Õnneks tuli see kiiresti, aga hind oli muidugi mitmekordne. Mis parata, kui Lauluväljakult tahab samal ajal koju sõita mitukümmend tuhat inimest, siis võib taksofirma hinda küsida. Kui muidu mul on maksnud linnast kojusõit umbes 5-7 eurot, siis nüüd oli parim pakkumine 23.10. Andsin siis juba 25 suurest rõõmust, et saan  kähku voodisse vajuda.

Kuigi kontserdipaigas pika ooteaja  jooksul mõtlesin, et olgu see on viimane kord, kui mina oma vana ja haige kere niisugusele üritusele kohale vean, siis järgmisel päeval arvasin, et tasus ikkagi vaeva. Elamus oli suurepärane. Kahju, et ajakirjandusel puudus sellise staari esinemise vastu vähimgi huvi, ei näinud ainsatki fotograafi, kaamerameestest rääkimata, sest see teine kontsert tõmbas kogu tähelepanu endale. Aga endale mälestuseks sai ikka nii pilt kui video telefoniga tehtud. Kvaliteet muidugi ei kannata kriitikat, aga parem ikka kui mittemidagi.




4 kommentaari:

konn, lendav konn ütles ...

Ehk leiad endagi üles:) https://www.ohtuleht.ee/elu/1090185/galerii-legendaarne-bonnie-tyler-kuttis-kalevi-staadionile-kogunenud-publiku-kuumaks
Aga seda, et elu vanemas keskeas näkku kütab olen isegi kogenud...

Bianka ütles ...

Suur tänu! Ennast küll galeriist ei leidnud, aga sain korralikke pilte Bonnie Tylerist alla laadida. No muidugi pidin digipaketi ostma, aga praegu see odav. Sa küsi uue kliendi eest Õhtulehelt komisjonitasu :)

Skarabeus ütles ...

B.Tyler on erakordne nähtus tõesti.Üks vähestest,kes "on nagu oli".Tavaliselt on need vanad tegijad noorpõlve armetu kaja.Parem,kui ei tormleks enam püünele,üldiselt.Mäletan uudistesaatest mõne aasta tagant(bändi ei mäleta)meest,kes elevil ja uilates läks mingile omaaja "nähtusele" näppu viibutama. Tagasi tulles oli lontis:ah,eks ta jah, oli...

Bianka ütles ...

Miskipärast see "vanade rokipeerudena" esinemine tuleb meestel paremini välja. Naised kipuvad oma noorpõlve versioonist liiga palju erinema. BT on selles suhtes tõesti meeldiv erand, ja kodumaistest artistidest on ikka tasemel Anne Veski. Aga kui vaatasin telekast ansambel Laine mingit aastapäeva comebacki, siis oli lihtsalt kurb neid vaadata. Ei ole enam seda sära ega särtsu, mis omal ajal.