teisipäev, 1. august 2023

Televiisoripäev

 Eile hommikul olid kõik asjaolud soodsad, et minna televiisorit ostma. Vihma ei sadanud, mina olin hästi välja puhanud ja elukaaslane oli abiks, et teler oma jõududega koju toimetada. Ei raatsi kullerteenuse peale raha kulutada.

Ega see teleriostmine nii lihtne pole, et lähed poodi ja valid ilusa pildiga eksemplari välja, maksad ja tood koju. Kuna tütar aitas mul eeltööd teha, siis teadsin, missugust telerit mul vaja on. Kui eelluuret tegemas käisin, oleksin müügimehe soovitusel pea-aegu ostnud vale asja. Õnneks rääkisin tütrele, mida mulle pakuti, ja selgus, et see pole see. Nimelt on kõigil uuemat sorti telekatel küll sisseehitatud digiboks, aga mitte kõigi markidega ei saa seda kasutada. Peab olema Android op.süsteem, et saaks Play Poest alla laadida Telia äpi ja alles siis saab ilma välise digiboksita Telia teenust kasutada.  Sel soovitatud teleril seda võimalust poleks olnud.

Tütar oli mulle välja valinud kaks mudelit, mis sobivad, üks oli soodushinnaga ja teine kallim. Lisaks soovitas tütar osta ka soundbari koos bassikõlariga, et head heli saada. Nii ma ka tegin. Kahe teleka vahel valides sai määravaks see, et ühel olid kahel pool jalad, mille vahe oli nii suur, et poleks mahtunud mu vanale telerilauale. Ja ma ei viitsi hakata uut ostma või vahetama oma muusikakeskuse alust lauda selle vastu. Teisel mudelil oli keskel üks laiem jalg ja see sobis ideaalselt mu vanale telerialusele. Aga kui selgus, et 50" telekas on ainult 20 eurot kallim kui 43", siis ostsingi selle suurema. Natuke kartsin, et ta mu elutoas liiga suur paistab, aga pole vigagi. Seda enam, et mul juba olidki telerivaatamiseks kaugnägemise prillid, lisaks lugemisprillidele. Ega see nägemine mul paremaks lähe, suurema ekraani pealt ikka selgem pilt.

Kui ütlesime, et transpordime ise teleka koju, saime hoiatuse, et seda peab tegema püstiasendis, ei tohi panna pikali, võib ekraani kahjustada. Hakkasin juba kahetsema suurema teleri ostu, et äkki ei mahu mu autosse püstiselt ära. No natuke jäigi puudu, et tuli veidi kallutada, aga elukaaslane hoidis seda kindlalt kinni ja saime hakkama.

Kodus selgus, et ega selle toeks oleva jala kokkupanemine 4 detailist väga lihtne pole. Pilt, mis pidi õpetama, kuidas asi käib, polnud mitte lõpuni selge. Kaks viimast kruvi keeldusid sisse minemast. Mässasime oma tund aega, enne kui elukaaslane taipas, et see kinnitus peab mingite klambrite vahele minema, seni oli ta nende klambrite peal ja nii kruvi ei ulatunudki keermeni. Sealt edasi sai kõik korda.

Õhtul hakkasin siis pilti ette võluma ehk vajalikke installeerimisi tegema. Sellega läks vast ka oma 3 tundi, aga sain hakkama, ilma et oleksin pidanud tütart või väimeest appi kutsuma.  Üldiselt olen endaga väga rahul. Nüüd saan telerist ilma arvuti abita vaadata ka Netflixi ja Jupiteri, lisaks Youtube, kuulata Spotifyd ja veel mingeid raadiojaamu. Just muusika kuulamiseks seda soundbari vaja ongi. Täna proovingi soundbari süsteemi ühendada, aga kui see ei õnnestu, siis palun noored appi.

Hakkasin mõtlema, et see on mu esimene päris oma telekas. Siiani kasutasin vanast kodust ja tütre käest saadud telerit. Meenutasin, et mis mul veel uues elus päris minu oma ja uus on. Kõigepealt külmkapp ja pesumasin, siis diivan ja auto. Senises elus oli mul küll oma auto, aga see oli mehe nimel. Tegelikult mulle meeldibki kõik asjad lõpuni ära kasutada, mitte osta uus ja vana ära visata enne, kui ta lõplikult katki või kasutamiskõlbmatu on.

Järgmine samm on siis uue arvuti ostmine. Kõik mu vanad arvutid tegelikult töötavad, aga üha rohkem programme on hakanud virisema, et Windows 7-ga nad enam ei mängi- Siiani olen veel Mobiil ID abil igale poole sisse logitud saanud, aga ükskord see lõpeb. Ja kuigi ühes arvutis on isegi Windows10, aga paraku on see 64-bitine, mitte 32-bitine, ja ID tarkvara sellele pole. Ma kohe ei tea, mida nende vanade arvutitega teha, äkki hakkaks koostama isiklikku arvutimuuseumi? Kõigis on mul pilte ja dokumente sees, las nad siis olla mu mälupangaks. Kusjuures kõik need arvutid on ka kasutatuna saadud, kas vanast töökohast või väimehe töökohast, kui seal uued osteti. Niiet ka see hakkab olema mu päris esimene oma ja uus arvuti.

3 kommentaari:

tegelinski ütles ...

Mina poleks kõige sellega hakkama saanud!

Anonüümne ütles ...

Seda lugedes olen mina "teisest dimensioonist"---ma ei saa midagi aru ega oskaks midagi teha ega suuda isegi mõtlema hakata,mis sõnad need kõik olid...

Bianka ütles ...

Eks see uute tehnoloogiate ja seadmete võimalustega kursis püsimine lähebki vananrdes üha raskemaks. Ma ei tahaks enam mingeid uuendusi ei arvuti, telefoni või ka muu tehnika vallas. Olemasolev rahuldab minu vajadusi täielikult. Aga kuna kõik uueneb, siis tuleb kuidagi proovida sammu pidada. Või siis maksta spetsialistile, kes selle sinu eest ära teeks. Aga no kuidagi ei raatsi maksta...