neljapäev, 18. jaanuar 2024

Muudatused

 See, et mulle muudatused ei meeldi, on juba ammuteatud tõsiasi. Eriti, mis puudutab tehnilisi vidinaid.

No nagu minu uue auto puhul. EI ole enam CD-plaadi mängijat. Ma alati valisin pikema sõidu jaoks oma CD-kogust sobiva komplekti ja sõit läks palju kiiremini. Nojah, ilmselt saab need CD laulud kirjutada mälupulgale ja siis kuulata. Esiteks, see tegevus nõuab lisaaega ja teiseks, ma ei tea, kuidas/kas ma saan soovi korral ühe plaadi või artisti pealt teise peale ümber lülituda. Kolmandaks, on mu autol USB pesa teistsuguse, väiksema mõõduga kui minu mälupulga ots. Jah, ostsin ülemineku jubina, aga no milleks küll peab vana täiesti ära kaotama. Seda enam, et autos on 2 USB pesa. No üks võiks olla väiksem ja teine vanamoodi. Ja neljandaks, mu praegusel vanal läpakal veel on CD auk, aga uutel enam pole. Vana läpakas hädaldab juba kogu aeg, et Windows7 ei sobi ega ole turvaline. Aga ma ei usu, et see üsna eakas läpakas suudaks Windows10 jooksutada, kui isegi see peale lasta panna.

Üleüldse tundub, et CD mängimine tuleb ära unustada. Proovisin oma läpakat sobiva HDMI juhtmega telekaga ühendada, et saaksin CD kuulata oma teleka soundbariga. Ei ühildunud, kuigi elukaaslase samuti üsna vana läpakas suutis küll nii pildifaili kui CD signaali saata telekasse. No milles küll asi on?

Mul on suhteliselt uus CD-mängija, aga sellel on väljundiks ainult need vanamoodsad pulgad ja uuematel masinatel jälle selliseid sisendeid pole. Ei tea, kas on saada mingit ülemineku jublakat pulkade pealt HDMI sisendisse?

Esialgu mängib see CD- mängija vaid mu ürgvana raadiokombaini küljes. Aga selle heli pole enam suurem asi.

Kui rääkisin naabrimehele oma plaanist uut läpakat osta, siis ta pakkus välja, et võib mulle mõne kasutatud, aga päris kobeda arvuti leida. Ma siis mõtlesin, et uus on ikka parem, aga nüüd tundub, et tulebki leida selline kasutatud arvuti, millel on CD auk ja Windows10 ja mis ühildub mu teleka soundbariga.

On kellelgi veel soovitusi, kuidas ma oma CD kollektsiooni ikka edasi kuulata saaks? Tütar ütleb, et Spotifys või Youtubes on kõik olemas. Aga vat ei ole kõike ja ma tahan OMA plaate kuulata. Mu muusikakeskusel on CD mängija rikkis ja kardan, et tänapäeval keegi neid enam ei parandagi. Uut osta ei taha, sest sellega ühildub mu vinüülplaadi mängija. Uuega aga ei pruugi see enam sobida.

10 kommentaari:

mustkaaren ütles ...

Mul oli 1 uuem autoraadio, millel sai mälupulgal asuvate kaustade ja ka yksikute laulude vahel autoraadio tavaliste kerimisklahvidega liikuda. Arvan, et kui Sa need 2 funktsiooni kätte leiad, on asi lihtne (ja muid tehnika imevigureid pole vajagi, vähemalt mina ei kasutanud)

Bianka ütles ...

Tuleb katsetada. Praegu on mul 3 vana arvutit, millel CD-mängija alles. Niiet mälupulgale kirjutamise variant on olemas. Võimalik, et mu uus TV-soundbari abil saab ka mälupulgalt muusikat mängida.

TT ütles ...

Miks sa mobla autoraadioga ei ühenda ja sellelt ei kuula mida iganes soovid. Heli kvaliteedi osas on kitsaskohaks niikuinii raadio (kõlarid) ise ja eriti müra salongis. Ma panen mürasummutavad kuularid kõrva, aitavad päris palju. Mobla niikuinii koguaeg kaasas, cd'sid pead ju eraldi autos hoidma. Ma arvan, et pea kõik musa on tänapäeval netist leitav, iseäranis see, mis CD'dele jõudnud. Aastaid tagasi tõmbasin propellleri lood maha, et neid suusatama sõites kuulata, andsid hea eelfiilingu.

Anonüümne ütles ...

Kui põhimõtteliselt tahta CD-dest hammastega kinni hoida, siis on ju välised DVD/CD mängijad/kirjutajad olemas; arvutile saab selle mõnekümne euroga.

w

Anonüümne ütles ...

Ja veel seda, et vahel ongi kasutatud arvutid mõistlikumad nagu ka kasutatud autod, uue omandamine kaotab müüja uksest välja astudes märkimisväärse protsendi hinnast.

Kasutatud nn äriklassi laptop, nt aastase garantiiga, on hulga enamate võimalustega ja võimsam odavamalt kui lihtsalt 30-40% kallim uus. Oleneb muidugi ka kasutaja vajadustest.
Uue laptopi olen ma ostnud 1 kord; kasutatute lühim eluiga oli 4 aastat.

w

Bianka ütles ...

Katsetasin, mälupulgale kirjutatud muusikat on mu soundbar täiesti kvaliteetselt võimeline mängima. Autoga paraku sama hästi ei läinud. See jublakas, mis ma väikese ja suurema UBS ühendamiseks olin ostnud, oli valepidi otsaga. Sinna polnud võimalik olemasolevat mälupulka otsa panna, sest mõlemad olid "isased". Nüüd mõtlen, et kui ostan uue väiksema otsaga mälupulga, mis sobiks auto USB pesasse, siis kuidas ma muusika sinna peale saan kirjutada. Arvutitel on kõigil suurem UBS pesa. Ehk see valepidine ühendus aitab sel juhul.

Aga kui ma saaksin oma telefoni muusikat laadida, oleks asi lihtne. Bluetoothi abil ühenduks see nii autoraadio süsteemi kui ka soundbariga. Asjaolu, et internetis on igasugust muusikat, mind ei lohuta. Esiteks võtab aega sealt selle üles otsimine ja teiseks mina ei tea, kuidas saaks seda oma playlisti mu telefoni alla laadida. Spotify koostab mulle küll mingeid mixe, aga ma ise neid küll kokku panna ei saa või ei oska. Kas TT või keegi oskaks öelda, kuidas see võiks käia? Niiet muusikapalad oleks mingis kaustas mu telefoni mälus ja saaksin neid kasvõi lennukis kuulata. Kust ja kuidas neid alla laadida saaks?

Võib-olla, kui mul oleks läpakas, millel on bluetooth, saaks selle kaudu? Või saaksin oma arvutist CD pealt alla laaditud muusika kuhugi "pilve" saata ja sealt omakorda telefoni alla laadida?

Bianka ütles ...

Tütre abiga sain targemaks, kuidas Spotifyst pleiliste teha ja alla laadida. Ja see kaabel, mis autosse läheb, sobib ja telefoniga ühendamiseks. Katsetused jätkuvad.

mustkaaren ütles ...

Ja on veel olemas vidin nimega raadiotransmitter. Telefon saadab bluetoothi kaudu muusika (vahet pole, milline rakendus, kas Spotify, mõni netiraadio vm) sinna sisse, ja see muudab selle autoraadiole söödavaks raadiosignaaliks. Minu omad saab panna mitmel sagedusel autoraadioga suhtlema, olenevalt sellest, millised sagedused parasjagu vabad on. Aga oleme aus, muusika kuulamiseks juba 2 seadet tööle panna ja muudkui nuppe toksida tuleb kõne alla ainult pikematel sõitudel, niisama paarikymneminutisteks linnaotsteks mitu korda mitut asja toksida ei viitsi.

mustkaaren ütles ...

Vidin käib sigaretisyytajasse, sest tarvitab voolu, ikkagi väike raadiosaatja.

Bianka ütles ...

Mu vanal autol oli ka sigarisüütajas UBS peas, aga uues on ainult sigarisüütaja ega pole mingit ühendusvõimalust.

Läksin siis uuesti poodi ja palusin mulle müüa väikese C-tüüpi UBS mälupulga. Esimeses poes seda polnud. Teises pika otsimise peale siiski üks leidus. Küsisin, et miks neid standardeid kogu aeg vahetatakse, ja müüja ütles, et tulevikus on ainult C-tüüpi UBS mälupulgad. OK. Aga miks neid siis praegu müügis pole? Tegelikult selgus, et see uus väikese auguga USB pesa oli eriti hea, sest ühes otsas oli tal väike ja teises suur otsik. Niiet sellele salvestatut saan ma kuulata nii autos kui oma teleka soundbaris.

Problem solved :)