pühapäev, 29. aprill 2012

Saare sosinad

Kodumaiseid seriaale olen püüdnud jõudumööda jälgida, aga kui lugu ikka ikka täitsa jamaks läheb, siis loobun. Nagu ka "Saare sosinate" puhul. Algus oli päris huvitav, kui kokku said ühe mehe kaks naist. Aga edasi läks lugu aina veidramaks. Kõiki tegelasi sidus mingisugune plahvatus, mis toimus 20 aastat tagasi ja mida imelikul ja jabural viisil peab lahendama justnimelt Madeiral. Algul lootsin, et tänu headele näitlejatele kannatab vaadata ja et saab näha kauneid vaateid Madeirast, kus ma ise pole käinud. Paraku kulges lugu nii, et vaesed näitlejad pidid lõputult sisutühja juttu suust välja ajama ja saare loodust ei näidatud ka eriti. Istuti enamasti ühes ja samas veinimõisas ja jube põnevaks pidi asja tegema üks pitsilise käisega kuri naisekäsi, kes muudkui puistas midagi kahtlast jookidesse ja tõstis püstolit ühest kohast teise. Ja kuidas see püstol üldse sinna sai, turismireisil läbi turvakontrolli!? Nagu laste luuremängus jäeti kirjakesi, kes kuhu peab minema või mida tegema. Einoh, mina andsin eile õhtul alla. Ma EI PEA seda vaatama ja mind ei huvita, mis sest kõigest lõpuks välja tuleb. Saan täiesti aru, miks ETV keeldus sellist jama kinni maksmast.

Midagi kasulikku ma siiski sellest filmist sain teada. Seal näidati üht kobarõielist taime, mis kasvas vabalt igal pool. Kui mu sõbranna Madeirat külastas, siis tõi ta mullegi sealt mitmeid lillesibulaid. Meie kliimas neist ükski minu aias suvega õitsema ei hakanud. Aga üks taim kasvatas vähemalt hoolega lehti ja nii ma halastasin ta peale ja tõin talveks tuppa. Sel kevadel tekkis tal üks õiepung. Muudkui kasvas ja kasvas üha pikemaks, aga lahti ei läinud. Olin päris põnevil, et mis sealt siis tuleb. Ja kui vars oli veninud umbes meetri pikkuseks, avanes lõpuks ka õis. Ennäe, oligi seesama lill, mis "Saare sosinates". Otsisin netist, mis ta nimi olla võiks, aga ei leidnud. Küll leidsin aga palju hunnituid pilte ja vaateid sellest paradiisisaarest. Hoopis ilusamaid, kui see õnnetu film meile on näidanud. See seebiseriaal ei kõlba isegi turismireklaamiks, sisust rääkimata.

6 kommentaari:

Linda Järve ütles ...

Kas see lill pole Agapanthus, täpsemini ehk Aafrika Agapanthus?

helle ütles ...

Täitsa nõus sinuga saare sosinate asjus. Aga näitlejaid võib ju mõista - miks mitte, ise läheks ka Madeirale tunde ette valmistama ja vihikuid parandama:) Peaasi, et palk jookseks!

Bianka ütles ...

Tundub, et ongi agapanthus, kusagil tõlgiti kui lembeliilia. Ja öeldi ka, et ei õitse esimesel aastal. Nohah, sõbranna tõi selle ju Islandi tuhapurske ajal, ehk 2010.aasta kevadel.

Vaestel näitlejatel jäi esialgu minu teada palk saamata, kui ETV ei olnud nõus tootjafirmale selle jama eest raha maksma. Nüüd vast said nad ikka oma rahad kätte, kui kanal 2 selle ära ostis. Kuigi lõunamaal puhata said nad ikka. Mina olen ka siiamaani vaatamisega neid toetanud, aga rohkem ei jaksa.

konn, lendav konn ütles ...

Ma ei pea selleks Madeirale sõitma, et sosinaid kuulda. Helista, Bianka!

Bianka ütles ...

Kust sa Konn, seda tead, et mul praegu hääl ära on!?

Mulle meeldiks siiski Madeiral sinuga sosistada. Aga selles filmis pole õiget sosistamist olnudki, ka pealkiri on vaid vaataja lollitamine ;)

Heli ütles ...

Ka mulle anti sarnase lille sibulaid kallade ostule pealekaubaks - vaatasin pakilt järgi, lille nimeks on märgitud Agapanthus White:) Ma suskasin praegu päikselisse kohta, näis, mis sealt tuleb või mitte.