teisipäev, 25. juuni 2024

Jaanid käes

 Tänaseks on jaaniaeg üldse läbi. Aga mulle kangesti meeldis mu kahe FB sõbra omavaheline vestlus. Esimene ütles, et jaanid käes! Ja teine vastas, et ma küll ühtki Jaani kätte ei saanud :)

Mina arvasin, et seekord ma kuskile suurele jaanipeole ei lähe. Näiteks sellisele, nagu meie tasuta Rae valla jaanitulele. Olen korra sellisel üritusel käinud ja enam ei taha. Meeletu rahvamass, nii platsil, parklates,toidu-kui joogikohtades kui ka Wc-s. No pange mingi piletihind, siis tuleb veidigi vähem rahvast kohale.

Mida siis teha? Otsustasin, et olen kodus, teen sauna ja väikese lõkke. Ja siis sain aru, et me Toomasega oleme 8 aastat kõik jaaniõhtud koos veetnud ja kui ma esmakordselt teen sauna või lõket ilma temata, siis ajab see mind liiga palju jooma ja kurvastama. Käisin küll vihtu tegemas, aga pärast seda läksin tütre juurde, käisime saunas, söime grilli ja tegime lõket. Läksin autoga ja lubasin endale vaid ühe õlle, et hiljem saaks koju sõita. Lapsed virvendasid episoodiliselt meie seltskonnas, küsisid vaid arvutiaega ja võimalust süüa oma toas. No olgu ka neil hea päev...

Naabrimehele tuletasin meelde, et ta ikka lipu välja paneks. Vastuseks tuli, et ahjaa, lipp! No kuidas tal küll ise meelde ei tule, et jaanipäeval peab lipp lehvima. Lisaks taasiseseisvuspäeval ja Vabariigi aastapäeval. Aga no selleks need vanemad kodanikud ongi, et noorematele kombeid õpetada.

Kuna Toomase ja minu hea sõbranna Tiina tahtis ka Toomase hauda külastada, siis võtsime selle käigu ette 24. juunil. Viisime lõikelilli, mis tuleb varsti ära koristada ja küünlaid. Nii ei ole Toomas selgi jaanipäeval üksi, mina samuti.



Kommentaare ei ole: