kolmapäev, 15. november 2023

Otsused

 Ma olen alati olnud suur kõhkleja, kas teha nii või naa. Ja kõige lihtsam variant on olnud otsuse edasilükkamine.

Nüüd, kui olen hakanud võtma AD, tundub, et olen muutunud otsustavamaks. Või tegusamaks. Otsustasin ära, mis variandile ma lähen oma autosaagaga ja suutsin oma firma üürikorteri uputuse remondi suhtes samuti samme astuda. Ehk kutsuda remondimees töö mahtu hindama ja võtta ühendust ülemise korteri omanikuga ehk kahju põhjustajaga. Kuna see inimene oli venekeelne, siis enne talle helistamist otsisin Google Translate-st vajalikke sõnu. Kuigi ma üldiselt oskan vene keelt, aga palju on ununenud ja spetsiifilisi sõnu ei mäleta ammugi. Ja kusjuures, väga meeldiv üllatus oli see, et mees rääkis head eesti keelt ja oli täiesti koostöövalmis. Leppisime kokku, et kuna seekordne kahjustus pole eriti suur, siis äkki jätaks kindlustuse asjast välja. Nagu selgus, eelmine kord võeti omavastutuse summa maha nii minult kui temalt ja suure tõenäosusega jääb töö maksumus alla meie mõlema omavastutuse summast.

Automüügiküsimuses tundub, et lepin autofirma pakkumisega. kuna minu enda kuulutuse ostuhuvilisi on küll mõni olnud, aga pakkumised on madalad olnud. Seega, kui minu auto läheb hinda aastal 2025, kui uuel autol rakendub esmaregistreerimise maks umbes 2000 euri, võiksin oma auto eest saada samuti turuhinda, ehk 2000 eurot rohkem, kui praegune autofirma pakkumine. Aga lihtne matemaatika näitab, et võitu pole nagunii. Seega roomasin alandlikult oma meeldiva automüüja juurde ja küsisin, et kas minu valitud laoauto on veel alles. Selgus, et keegi teine on ka selle vastu huvi tundnud ja talle on tehtud pakkumine. Müügimees lubas uurida, kui kaugel asjaajamine uue kliendiga on.

Ja kui ta teatas, et ma võin selle auto saada, kui kohe otsustan, siis seda ma ka tegin. Küsisin, kuidas ma saaks auto ära broneerida, sest enne reisi ma tehinguga nagunii ühele poole ei jõua. Pealegi ei taha ma, et mu tutikas auto mu äraolekul üksi õue peal seisaks.

Selgus, et kui ma maksan 10% ettemaksu, on auto mind ootamas pärast reislt saabumist. Täpselt nii ma tegingi, ja olen oma otsusega rahul. Laoautosid on veel, aga mitte seda värvi. Auto võib olla mistahes marki, aga värv peab meeldima. Nii oli, on ja jääb, vähemalt minu jaoks.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Hea, et auto värv, see on veel absoluutselt ja täiesti lubatud; inimeste puhul ei ole. No valik on muidugi lubatud, aga eelistus ja sellest rääkimine mitte.

Ma autode puhul eelistan värve, mida on vaja harvem põhjalikult pesta.

w

konn, lendav konn ütles ...

Ajasin oma ässitamisega autoostu vussi:( Nüüd võid mulle SM peksu teha!

Bianka ütles ...

W, täpselt minu mõte. Ma oma vana autot pesingi 2 korda aastas ja ikka paistis puhas. Uus tuleb sama värvi.

Hea Konn, ei tea midagi, äkki pean sulle veel välja tegema. Laupäeval tuleb üks (ja esimene) tõsine huviline autot vaatama. Siis, kui olin just loobunud sellest isemüümise plaanist. Kusjuures autofirmale ma ei pidanud lubama, et ma ise ei müü. Lihtsalt polnud huvi.

mustkaaren ütles ...

Sa pole ainus kõhkleja ja kahtleja. Mul on praegu teises autovaldkonnas, aga ikkagi selline siia-sinna kõikuv tunne. Vaatan ja ootan seda väikest myksu väljastpoolt, mis aitaks juba midagi ära teha v otsustada. Kivi kotti Sinu autoasjas!