kolmapäev, 1. november 2023

Turuhind

 Kui ma alustasin oma läbirääkimisi autofirmaga uue auto ostmise ja minu vana auto tagasiostmise hinnavahe üle, siis ütles mulle mu kliendihaldur, äärmiselt sümpaatne ja usaldusväärne mees, et nemad pakuvad tagasiostuhinnaks 20% alla turuhinna. Igati loogiline, nende kasum ja müügikulud. Mulle pakuti 7 aastat vana ja väikese läbisõiduga igatepidi hästihoitud auto hinnaks 10000. Kui asi edasi arenes ja auto läbis tõstukikontrolli, küsisin, et kas siis, kui kõik on okidoki, võiksin saada 1000 eurot lisaks. Oligi kõik hästi ja lubati 11000 eurot mu vana auto eest.

Ja siis pidi mu eksmees kõik ilusa (autofirma vaates) ära rikkuma. Ta nimelt leidis kuulutuse, kus minu autoga absoluutselt samaväärse auto eest küsis seesama automüügifirma 16500 eurot. Vahe mulle pakutava vahel on rohkem kui 20%. Arvasin, et tegu on komisjonimüügiga ja helistasin firmasse, et soovin ka komisjonimüüki. Mu eks ütles, et oma eelmise auto oli ta justnimelt autofirma komisjonimüügi abil müünud. Kujutlesin, et selle keerulise osa, ehk suhtlemise potsentsiaalse ostjaga ja maksmise võtab firma enda peale, vahendustasu eest muidugi. Lisaks selgus eile, et mu väga meeldiv kliendihaldur läheb puhkusele ja minuga tegeleb asendusmees. Kes väitis, et komisjonimüügiga nad ei tegele. Esialgu oli kurb, aga praegu tundub, et see on just hea asi. Kui mu vana müügimees ütles, et mu vana auto tagasiostuhinda pole võimalik tõsta, siis uus mees peab tegema oma otsuse.  Kas ikkagi tõsta hinda või kaotada klient..

No tõesti, ma võin minna Tartusse, kui seal komisjonimüük toimib, ja ühtlasi osta ka uus auto sealt.

Uus poiss lubas rääkida kasutatud autode müügimehega ja homme mulle teada anda, mis hinnaga võiks mu vana auto tagasi osta. Nagu ta ütles, 16500 on veidi ülepakutud hind, aga arvan, et näiteks 15500 võiks täiesti õige turuhind olla. Vaatame, mis pakkumine homme tuleb

7 kommentaari:

konn, lendav konn ütles ...

Üllataval kombel on sarnaste autode hinnasoovid tõesti üsna kõrged. Iseasi on, milline on just see mõlemale poolele sobiv hinnanumber, millega auto müügiks läheb - see ongi turuhind.
Edu kauplemisel!:)

Bianka ütles ...

Mu naaber ostis kevadel 2017.a Toyota 17000 tuhande eest. Imestasin tookord seda kõrget hinda, aga ju siis soodsamat ja paremat pakkumist polnud.
Olen kindel, et ise oma autot müües saaksin rohkem kui 11000 aga mind hirmutab see ostjatega tegelemise osa. Ja kuidas raha maksmine käib, kas enne auto ümberregistreerimist?
Konn sul on autode vahetamisega rohkem kogemusi, anna nõu

TT ütles ...

Sümpaatset ja usaldusväärset muljet jätvat müügimeest karda nagu tuld - hea müügimehe ülesanne on just selline mulje jätta. Hea müügimees tähendab aga seda, et suudab firmale (ja endale) maksimaalset kasumit teenida ... kelle muu kui kliendi arvelt ;)

mustkaaren ütles ...

10K vs 16,5K 😮
Kasutatud autodega lihtne. Algatad ARK lehel omanikuvahetuse protsessi ja võtad raha vastu. Antud toiming peatab registrikande e nö võtab ajutiselt arvelt maha ja uue omaniku toimingud on juba tema asi. Raha peab saabuma soovitavalt otsekohe 😀

Bianka ütles ...

Tundub, et proovin tõesti ise müüa.

Mul tuli endal ka see mõte, et selline müügimees moosib su ära, niiet ise ei saa arugi, et nahk üle kõrvade tõmmati.

Bianka ütles ...

Mis mind täna täiesti endast välja viis, oli esiteks see, et asendusmüügimees pidi mulle helistama ja ütlema, kas nad annavad mulle vana auto eest rohkem või mitte, aga ta ei teinud seda. Ootasin terve päeva ja siis otsustasin, et kui nii, siis nii. Mul pole kiiret kuhugi. Ja teiseks, samaväärse autokuulutuse hind oli muudetud 16500 asemel 14500-ks, et näidata mulle, et "turuhind" on madalam. Päriselt langetatakse hinda ikka 500 euro kaupa nädalas.

Nomaitea, kui lolliks te mind peate, aga see trikk teil läbi ei lähe. Ma ei hakka välja ütlema, mis ma sellistest manipualatsioonidest arvan, aga fakt on see, et ma seda tehingut nendel tingimustel nendega ei tee. Ütlen lihtsalt, et lähen samuti puhkusele (mis on enam-vähem tõsi) ja lükkan otsustamise lihtsalt edasi. Lakkuge panni, myass!

mustkaaren ütles ...

+1