teisipäev, 1. märts 2011

Keskerakonna võit

Keegi kusagil on öelnud, et kuigi Keskerakond ei võida ilmselt neid valimisi, on valimisvõitluse võitjaks ikkagi nemad. Õigemini see demagoogia ja populismi arsenal, mida on harjutud nende pärisosaks pidama. Selle on nüüd käiku lasknud ka teised erakonnad ja kui nad selle abil võidavad, siis on see kesikute mõttemaailma võit.

See arvamus meenus mulle, kui nägin telekast valimisklippi Ivo Linnaga. Ka sina, Brutus! oli mu esimene mõte. Ausalt, mul pole ei Ivo Linna ega IRL vastu midagi, aga selle reklaamiga said mõlemad nagu musta pleki külge. Ma ei tea miks, aga see tundus kuidagi sobimatu. Ma võin uskuda, et Linna tõesti valib seda erakonda, keda ta reklaamib. Ja võib-olla talle isegi ei makstud selle eest. Ikkagi on tunne, et see on vale. Poliitilisi eelistusi ei tohiks reklaamida nagu hambapastat. Või on see igati normaalne? Kindlasti on neid, kes oma otsuse just selle põhjal teevadki. Ivo ISE ütles, et tema valib IRL...

Kas meid ootab viimastel valimiseelsetel päevadel veel üllatusi ees? Võib-olla mõned teised erakonnad on juba teinud samasugused klipid Ita Everi, Jaan Tätte, Ott Leplandi või Eda-Ines Ettiga? Või kes meil veel on piisavalt populaarne, et tema maine kõlbaks müügiks? Või kes nõustuks sellise diiliga? Ja kui teised erakonnad pole seda kavalat nippi veel kasutanud, siis ärge passige, kaamera kaasa ja kuulsuste ukse taha! Jõuate ju veel küll!

12 kommentaari:

muusake ütles ...

Selle peale ütleks üks padukristlane, et no nii, nüüd on siis viimnepäev käes! Ei, sõbrakesed, kõigest valimispäev. Poliitikas võiks ka vanusepiir ja maksimumaeg osalemiseks olla... Eelkõige võiksid tihemini vahetuda parteide juhid. Oleks vähemalt rutiinivaba ja lõppeks ära see ,,isakeste,, tekkimine ja nende külge külge klammerdumine.
Aga no ajast aega on rahvale vaja olnud ju põhiliselt kahte asja: tsirkust ja leiba! :)
Tore, et valimised sind lõpuks ka kirjutama ajanud!:))

Bianka ütles ...

Jah, tsirkust on tõesti päris palju. Ja mis see kõik maksma läheb! Kas leivaraha selle võrra vähem alles jääb, kes teab. Aga ilmselt nii näevad selle mängu reeglid ette. Mis muud, kui naerame aga kaasa.

soodoma ja gomorra ütles ...

Kuskilt otsast on nad ammu võitnud.
Latt tuleb aina madalamale. kurb, aga ju teisiti ei saa.
mul läksid ka autoroolis silmad suureks, kui seda raadiost kuulsin. et kohe nii ongi?

helle ütles ...

Ma olin tükk aega segaduses, millest Sa räägid, kuni kuulsin ka SEDA reklaami. Ma ei tea, kas olen politiliselt nii harimatu, aga ma ei näe siin midagi imelikku. Ivo Linna on minu teada alati IRLi valinud, juba siis, kui see paljalt Isamaaliit oli.
See on ainult üks sadadest reklaamidest. Ma olen nendel päevadel saanud n sõnumit, et "vali mind, number see ja see". Rääkimata paberkandjatest, mida on terve kastitäis.
Kas Ivo Linna ei oleks tohtinud välja öelda oma eelistust?

helle ütles ...

Lugesin veel korra su loo üle. Vabandust, ma pole telekaklippi juhtunud nägema. Kuulsin raadio Elmarist, reklaam koosnes 2 lihtlausest: "Mina valin IRL. See on kindel võit!" Pärast seda ütlesid veel mitmed tuntud isikud, keda valida.

Bianka ütles ...

"Vali mind" -on selle jutt, kes enda parteiga on sidunud. Valituks saanuna hakkab ta oma lubadusi täitma (vähemalt mingil määral). "Mina valin irl" puhul aga on Ivo Linna müügiks pannud oma populaarsuse lauljana, kavatsemata oma poliitilise valiku ja soovituse eest vastutada. Sest tema on vaid näitleja, kes teeb reklaami ja saab selle eest raha. Keegi ei võta pesupulbri puhul sellist klippi tõena (see on ju vaid reklaam, eksole). Aga see soovitus mõjub nagu tõde. See ongi populism. Mis pole keelatud, on lubatud. JOKK.

helle ütles ...

Ma ei võta seda nii dramaatiliselt- minu silmis pole Linna midagi kaotanud. Hea mõnus laulja edasi.
Arutasime 12. kl lastega - nemad esmavalijad - keda keegi valib ja miks. Üks tüdruk ütles, et ta ei lähe valima, ei huvitu poliitikast. Teised ütlesid, keda valivad/valisid. Küsisid minu käest ka, keda valin/ valisin. Ei varjanud ja ei kritiseerinud kellegi eelistust.
Ivo Linna ütles ka, keda ta valib, propagandat polnud.
Nii saan mina asjast aru.

Bianka ütles ...

Minu jaoks pole see samuti mitte dramaatiline, vaid populistlik.

Sellepärast see nii geniaalne nipp on, et inimesed võtavad seda just nii nagu sinagi, Sjgelle. Kes oma peaga ei mõtle, sellele ütleb üks laulja, keda valida. Raha eest.

Ja ta ei seleta, miks ta IRL valib. Kui ta ütleks näiteks, et sellepärast, et Mart Laar on ta hea sõber, siis see lihtrahvale enam nii hästi ei kõlaks :D Muudest põhjendustest rääkimata.

helle ütles ...

Vaevalt see nii on, et keegi oma peaga ei mõtle, kuulab ainult, mis Ivo Linna ütleb.
Aga ma rohkem ei vaidle, ilmselt olen poliitilis-juriidiliselt liiga lihtsameelne.
Mina kujundasin oma valiku ammu - teadsin erakonda, keda valin, kahtlesin ainult isikus. Siis otsustasin oma peaga, Ivo Linna poleks mind kuidagi saanud mõjutada.

Raadioreklaamis esines ka Ago Hendrik Kerge, ka müüdav hing!?

Bianka ütles ...

See soovitus EI näe välja nagu valimisreklaam, mis inimesi ära on tüüdanud. Selles ongi asja point. NEED, kes EI mõtle oma peaga, need kuulavad, et näe, muhe mees Ivo Linna valib IRL ja soovitab minul ka. Neid on üsna palju. Ma pole arvanudki, et sina Sjgelle, oma peaga ei mõtle :D

Ago-Endrik Kerge on muidugi müüdav hing samamoodi, aga tema on palju odavam, sest ta pole mingi üldrahvalik lemmik ja tema juttu ei võeta kuulda. Aga pärast Linnat annab ta asjale massilisuse mõõtme :D

Bianka ütles ...

Kui Ansip lükkaks oma hea sõbra Hando Runneli samamoodi kaamera ette ja Runnel sellega nõus oleks, siis oleksin ma neis mõlemas samuti pettunud :(

helle ütles ...

Näh, kirjutasin Kerge nime valesti, oh mind küll. Vabandust, Kerge! See tuli kogemata.

Praegu teeb Ivo Linna üht saadet ETV-s, reisisaadet. Pursib inglise keelt.
Keegi meist pole vigadeta, eks Linnagi taha pappi saada.
Võib-olla oleks mind häirinud, kui ta pooldaks mulle vastuvõetamatut erakonda.
Head laupäevaõhtut, Bianka! Vaatame valimisstuudiot ja maandame sinna oma pingeid.

Tegelikult pole poliitika see asi, millest mul elus puudu on!!!