teisipäev, 9. juuli 2024

Minu maaklerid

 Tegelikult olen ma enamuse kinnusvaraga seotud tehingutest teinud ilma maakleri abita. Aga kahe korteri ostu puhul erinevatel aegadel suhtlesin maakleriga, sest müüja oli nii korraldanud. Ja sain väga meeldiva teeninduse osaliseks.

Kõigepealt tahtsin pärast lahutust ja maja müümist osta endale korteri, kus elada Tartus olles. Enamuse ajast kavatsesin küll Tallinnas tütre ja lastelaste juures veeta. Otsustasin, et kui satub ette korter, mis mulle meeldib soodsa hinnaga, siis ostan. Kui ei, siis vaatab kunagi hiljem, mis mu koduks saab. Leidsingi ühe kena korteri Tähe tänaval, aga hind oli liiga kallis. Küsisin maaklerilt, kas alla kaubelda ka saaks, aga ta ütles, et omanik ei kavatse odavamalt müüa. Igaks juhuks lisasin, et mul on raha kohe olemas, kui omanik siiski ümber mõtleb. Ja minu õnneks oligi omanik leidnud endale sobiva maja, mida ta osta tahtis ja talle kulus korteri müügist saadav raha kohe ära. Nii nõustus ta minu pakutud hinnaga ja tegime tehingu ära. Eks maakleri veenmisoskus oli ka abiks. See toimus 9 aastat tagasi, aga maakler saatis mulle ikka jätkuvalt sünnipäevaks õnnesoovi. Ma muigasin, et asjatu vaev, ma nagunii enam tema teeneid ei kasuta. Kui hakkasin korterit välja üürima, panin ise kuulutuse üles ja koostasin lepingu. Nii kestis see 5 aastat, kuni müüsin selle korteri ära eksmehele. Ja kui tema hakkas seda korterit välja üürima, tahtis ta seda teha maakleri abiga. Kuna tänu õnnesoovidele oli mul selle maakleri kontakt alles, siis soovitasingi teda. Nüüdseks on mitu üürnikku vahetunud, aga uue leidmisel kasutab mu eks ikka sama maaklerit. Niiet see müüginipp, et saata sünnipäevaõnnitlusi, tasus lõpuks siiski ära.

Teise maakleriga tutvusin siis, kui otsisin juba Tallinnas korterit, mida tahtsin oma firmale väljaüürimise eesmärgil osta. Leidsingi sobiva ja kasutasin seejärel ka üürniku leidmiseks sama maakleri teenuseid. Ta oli väga usaldusväärne ja uuris kandidaadi tausta ja nii leidiski mulle väga toreda üürniku. Ma olin nende puuküürnike lugudest üsna ärahirmutatud ja tundsin kindlamalt, kui keegi aitab mind selles osas. Edasi ma tema teeneid enam ei kasutanud, sest kui see üürnik lahkus, kolis mu elukaaslane mu korterisse ja tema korteri andsin üürile ukrainlastele.

Nüüd pärast elukaaslase surma jõudsin (lõpuks ometi! ) oma korteri tühjendamise, remondi ja koristamisega ühele poole ja oli aeg hakata üürniku leidmisega tegelema. Otsustasin, et seegi kord annan selle töö tuttava maakleri kätte. Võtsin temaga ühendust, aga selgus, et ta enam eriti sellega ei tegele. On hakanud hoopis kinnisvaraarendajaks. Siiski ta mäletas mind ja ütles, et vanadele klientidele ta ikkagi tuleb vastu ja aitab. Loodame parimat, kuigi üürituru seis on keeruline. Palju kortereid on turul, nii müük kui üürniku leidmine võtavad palju aega. Ja hinnad on langenud. Otsustasin siiski üürimise kasuks, sest müük on veelgi tülikam. Nagunii tuleks teine, kuigi ehk uuem korter asemele osta. Ja kõik algaks otsast peale, nii kolimine, remont kui üürilise leidmine. Ma ei jaksa seda uuesti läbi teha.

Kommentaare ei ole: