reede, 9. detsember 2022

Mida on õnneks vaja?

 Eile olin ma õnnelik,üle hulga aja Ei, mul pole teatada  mingit "õnnerohket uudist", nagu viimasel ajal kuulsuste kohta on kombeks ajakirjanduses teada anda. Mina mõtlesin ikka, et see tähendab kas lapse saamist või abiellumist, aga nagu selgus, käib ka lihtsalt sünnipäev või lemmiklooma võtmine.

Minu õnn on veelgi lihtsam. Nagu minu vanuses on kombeks defineerida, õnn on see, kui üks jama on läbi saanud, aga uus pole veel alanud. Mind viimasel ajal kimbutanud jama ehk tervisemure pole küll läbi saanud, aga on vähemalt näidanud leevenemise märke. Ma pole enam nii jõuetu ja väsinud, ja kuigi seedimisega on kehvasti, siis rohtude abil on progress olemas. Igatahes suutsin ma eile täita kõik plaanid, mida kavatsesin ja ka lund ei vaadanud ma enam vihkamisega, et kes selle küll kokku kühveldab. Kuigi esimene lumesadu pani mu selja täitsa tuksi, aga siis meenus mulle, et on ju olemas valuvaigisti. Selle sissevõtmise järel ei valutanudki selg eile pärast õue ja kõnnitee puhtakskühveldamist.eriti. Ja seejärel jätkus ka minul silmi imeilusa talvemuinasjutu jaoks, mis praegu õues aset leiab.


 

 Kirsiks tordil oli aga see, kui ma pärast tegusat päeva lõpuks õhtul arvuti taha läksin ja leidsin, et mu uue raamatupidamise firma "vigade parandus" on õnneliku lõpu leidnud. Selle firma dokumentide korrastamise käigus selgus, et KÕIK 2022.a käibedeklaratsioonid olid vigadega. Kas oli käive ise vale, kuna polnud arvestatud ettemaksu, või olid ostuarved sisestatud topelt (nii tellimuse kui arvena) või olid paljud ostuarved üldse välja jäänud. Nagu näiteks kaubiku ost 16500 euro eest, mis tähendab sisendkäibemaksu suurenemist 2750 euro võrra. Mis sisuliselt tähendab Maksuametist käibemaksu tagasiküsimist. Ja seda juba ilma täiendava kontrollita ei juhtu. Seega kontrollisin ise kõik topelt üle, et pärast deklaratsioonide muutmist mingit eksimust välja ei tuleks. Niisiis, reedel tegin muudatused ära ja rääkisin ka Maksuametile ausalt ära, miks vead olid tulnud. Nemad arvasid, et kontroll võib aega võtta kuni ööpäeva. Ei esmaspäeval ega ka kolmapäeval polnud kontroll lõppenud, luubi alla võeti parandatud deklaritest lausa 3 kuu omad. Ka varasem maksude ettemaks oli kehtetuks tunnistatud ja ma olin ikka parasjagu närvis. mis siis, et need polnud minu tehtud vead. Aga Maksuameti teravdatud tähelepanu alla sattumine oma uue kliendi läbi pole just meeldiv. Novot, ja neljapäeva õhtul (pärast nädalapikkust kontrolli), olid kõik mu parandused heaks kiidetud, ettemaks kinnitatud ja firma maksuasjadega kõik korras. No on ju õnnerikas uudis!

Palusin firmaomanikul tuua uue kuu dokumendid ja ütlesin, et astugu ometi isiklikult ka läbi, mitte ärgu pangu neid mulle postkasti. Muidu olime vahetanud vaid meile ja chattinud, aga mina vanakooli tädina tahan ikka inimese ära ka näha. Oli igati meeldiv noormees. Kui kurtsin, et ma ei arvanud, et vanades dokumentides nii palju vigu on, ja mul aega kulus rohkem kui arvasin, ja et tahaks seetõttu rohkem raha küsida, kui algul kokku leppisime, oli ta nõus. Tänas veel, et ma olin nõus selle töö võtma.

Niiet õnneks pole palju vaja, tunnustust, raha ja mõne keerulise probleemi lahenemist. Uued mured on juba silmapiiril, aga korraks võib hetke nautida ja kaunist talve imetleda. Ma ei lase ennast häirida sellel, et mu gaasiarve oli 188 eurot ja elektriarve veel tulemata. Ilma valitsusepoolse hüvitiseta oleks gaasi eest küsitud 299 eurot. Eks sellegi üle tuleb õnnelik olla.

4 kommentaari:

TT ütles ...

Ega tavalisel inimesel õnneks palju vaja pole, tähtis osata lihtsaid asju hinnata. Täna olin õnnelik, et võisin pikalt sisse magada, sest koeral läks öösel kõht lahti. Pidin pool ööd teda iga poole tunni tagant õue laskma ja ikka oskas kaks pasteeti tuppa poetada🙄

Emmeliina ütles ...

Väga hea: üks jama pole veel läbi saanud ja teine pole veel alanud :) Kirjutan alla. Raamatupidamisest ei tea ma loomulikult mitte midagi peale selle, et on tulud ja kulud ning viimased ei tohi esimesi ületada, sest siis on jama majas.

tegelinski ütles ...

Igasse päeva killuke õnne, küll see (õnne)rikkus ka majja tuleb.
Ehk nagu ütleb vana(vene)sõna: kes kopikat ei korja, see see rubla ei saa ;)

Bianka ütles ...

Eks neid väikesi õnnekillukesi tulebki tähele panna ja kokku koguda.

Täna tegi mind õnnelikuks see, et said üles pandud uued jõulutuled. Tuleketi pikkus klappis mu plaaniga ja tulemus nägi ilus välja.