neljapäev, 23. märts 2023

Valeotsused

 Viimasel ajal on kõik valesti läinud. Kõik mu otsused on osutunud ekslikeks. Oleks saanud paremini, kuigi ega otseselt suund polnud vale.

Mõnikord oli muidugi probleemiks see, st ma ei lugenud "peenikeses kirjas" lepingutingimusi. Nagu siis, kui ma otsustasin oma kogumishoiuse raha tavahoiusele üle kanda "täna". No tegelikult ma ju teadsin, et sealt ei saa kohe raha välja võtta, vaid peab 3-4 päeva ootama. Aga no mul oli ju kiire tähtajalise hoiuse avamisega, ja ma ei lugenud hoiatusi. Kui pakuti välja täna, siis miks ka mitte.Tõde selgus hiljem, et see maksis mulle teenustasuna 0,5 % summast. Nojah, tegelikult mul NII KIIRE ju ka polnud.

Ja nagu nüüd selgus, oli kuu aega tagasi tähtajalise hoiuse avamine samuti viga, sest siis oli aastase hoiuse %  2,5, täna 3%. Olin ikka täitsa leilis ja mõtlesin panka helistada, et kas ma saan selle hoiuse lõpetada. Mu sõber ütles, et sellega võib kaasneda " panga poolt saamata jäänud kasumi hüvitus" lisaks kaotatud kuuajalisele intressile.

Ja siis ma sain aru, et lõpeta see "saamata jäänud kasumi ehk parema intressi taganutmine". Sest maja ehk PANK võidab alati ja mina ei ole see tark, kes teab, mis intressid edaspidi teevad. Kas tõusevad või langevad.

Sama kehtib elektripaketi valiku kohta. Olen kogu aeg lüpsta saanud. Miks ma pärast paanikas tehtud kindla hinna paketi pealt alla tulemist kohe pidin universaalteenuse valima?  Oleks ju kuu võinud börsipaketi peal püsida ja näha, et see osutub soodsamaks. Ja nüüd võtsin vastu selle 6 kuud kestva KINDEL paketi. Sest ma pole mängur. Tahaks midagi kindlat, isegi kui see on kallim, kui vabaturg.

5 kommentaari:

kristallkuul ütles ...

Ma otsustasin täna, et lähen börsipaketile üle. Vaatan paar kuud, kas kuutasu jääb 23 euro kanti (nii nagu mulle pakutud Kindla paketiga pidavat jääma) või on rohkem. Kui rohkem, siis lähen Kindlale üle. Börsilt saab alati fikseeritud paketile üle minna, aga vastupidise liikumise korral tulevad jälle trahvid jne. Selles mõttes naljakas, et meie tavaliste inimestena ei ole oma arust aktsiatesse investeerinud, aga sellest hoolimata tuleb iga päev arvestada majanduse võimalikke kõikumisi ja võtta kõiksugu riske arvesse - nagu börsil kaupleks.

helle ütles ...

Elektripaketi probleem meil ka akuutne. Riigi poolt oli vägisi peale pandud universaalne, aga minul näiteks oli see kolmandiku võrra kõrgem kui eelmine fikseeritud hind. Tütremees uuris ja puuris asja ja otsustas siis minna Alexela börsihinna peale üle. Ma ei tea midagi ja ei taha oma närve rikkuda. Eks siis näe, mis arve järgmisel kuul tuleb. Pole ka kindel, et siingi mingid konksud peidus pole.

Bianka ütles ...

Võib-olla tegin ma järjekordse vale valiku, aga tulin ära oma koduelektriga KINDEL 6-kuulisest paketist börsielektri peale. Sest, kui ma selle eelmise lepingu sõlmisin, oli hind 15,89 + kuutasu 1,99. Ja kui mu eks oma firma korteri lepingu täna sõlmis, mis algab 01.04, siis kuutasu polnud. Kusjuures, tavapäraselt on firma hind kallim kui eraisikul. Kusjuures, nagu mu eks ütles, enne, kui sa pole lepingut kinnitanud, ei näe sa kõiki lisanduvaid makse (nagu kuutasu) ega ka seda, kas hind on km-ga või ilma. Kusjuures siis, kui ma oma eelmise KINDEL-6kuud lepingu sõlmisin, siis tütar ütles, et talle pakuti personaalselt hinda üle 16 euro. See on ju puhas väljapressimine.

See ajas mu täitsa vihale ja nii läksin uusi pakkumisi vaatama. Niiet tõesti, hinnad langevad. Praegu paistis, et KINDEl-6 kuu peale saan ma ikka tagasi minna, kui, börsihind hulluks läheb. Või siis vähemalt universaalteenuse peale.

mustkaaren ütles ...

SINA ei ole loll, vaid turg tõmbleb ebanormaalselt. Mitte ainult energiakandjate pakkumises, ka nt ehitusmaterjalide valik ja hindade kõikumine on viisakalt öeldes närviajavad.

Bianka ütles ...

Kusjuures, ajakirjandus võimendab seda tõmblemist mõnuga. Klikid muudkui tulevad, sest halvad uudised müüvad ju paremini kui head uudised