kolmapäev, 5. juuni 2024

Kus on, sinna tuleb juurde

 Ehk minu praegusel eluperioodil - jama. Laupäeval tegi koristusfirma tüdruk mu üürikorteris head tööd ja kuigi lootsin, et 4 tunniga suudab ta koristada kogu korteri, siis paraku nii hästi ei läinud. See aeg kulus tal vannitoa ja köögi kasimise peale ja arve oli ka mõistlik. Nii tänasin firmat hea töö eest.

Mõtlesin, et mis see siis ära ei ole, elu- ja magamistuba tolmuimeja ja mopiga üle käia ja ära vedada veel viimased asjad, mida sinna vaja pole. Nii olekski ehk kõik sujunud, kui ma ei oleks hakanud näppima gaasipliiti, mis kunagi pole päris hästi töötanud. Seekordne katsetus lõppes aga eriti halvasti.

Proovisin gaasipliidi lüliti erinevaid asendeid, et kas mingis keskmises seisus oleks leek maksimaalne. No ei tea, kas oleks suutnud poti veega keema ajada, aga selleni me ei jõudnud. Kui gaasi kinni keerasin, siis jäi automaatse süütamise süsteem tööle. Muudkui plõksis, kuigi gaas oli kinni keeratud. Ja siis hakkasin igale poole helistama, nii korteriühistu haldurile, teadetetahvlil olevale gaasiavarii teenistusse, üldisesse gaasiavarii numbrile kui oma heale remondimehele Raivole, kes teab kõike. Vastuseks sain, et tuleks välja lülitada elektripistik, mis annab süütajale voolu. Paraku, asub see pistik, kui ka kogu gaasitoru kraan köögimööbli taga, kuhu ma ligi ei pääase. Viimase lahendusena tuli kilbist kogu korteri elektri väljalülitamise variant ja siis edaspidi elektriku kutsumine. Sest enamus gaasiga tegelevaid firmasid ütles, et neil pole elektrikut. Egas midagi. Ega see koridoris asuv elektrikilp polnud ka algajatele mõeldud, vaid ikka asjaga kursis olevatele spetsialistidele. Kõigepealt vajutasin ma mingit ahvatlevat nuppu, mis viis mu seadistustessse,  millest mul polnud õrna aimugi. Lõpuks sain sealt ikkka tagasi tavapärase näitude kuvamise reziimi ja leidsin üles tõelise väljalülitamise nupu. Vähemalt saan korterist lahkuda, ilma et peaksin tulekahju tekkimist kartma. See jant võttis mul rohkem kui tunni, mis oleks pidanud kuluma koristamisele.

Viimasena helistasin oma heale mööblifirma kliendile, et paluda, et ta aitaks mul lahti kruvida kapi, mille taga ilmselt on peidus nii gaasikraan kui see neetud voolupistik, millega oleks saanud selle lülitamise elekktrisüsteemi välja lülitada. ja tema käest sain soovituse, mis lahendas kogu probleemi. Mitte ükski gaasifirma avariiteenistus mulle seda ei osanud soovitada. Nimelt ütles see mees, et ilmselt gaasi sisse lülitades vajutasin ma lüliti alla, aga kasvõi rasva tõttu see välja lülitades ei tõusnud esialgsesse kõrgemasse asendisse tagasi. Et puhastagu ma selle lüliti ümbrust ja ehk siis jääb see süütaja plõksimine vait. Nii läkski.

Väike asi, aga palju jama. Jumal küll, ma olen nii tänulik sellise abimehe peale, kes teab õigeid vastuseid. Ja kes aitab lahti kruvida selle osa köögimööblist, mille taga on peidus nii gaasikraan kui elektripistik. Sest ma ilmselt pean selle viletsa gaasipliidi paneeli välja vahetama, aga selleks on vajalik korteri gaas kinni keerata.

4 kommentaari:

Kaamos ütles ...

Oi kuidas ma armastan inimesi, kes telefoni teel mõistavad nii arusaadavaid selgitusi anda, et päästavad teisi mingist kimbatusest. teine asi on, et neist selgetest selgitustest peab ka aru saama, ma ise alati sellega ei hiilga, sa oled taibukas.
Aga kõik on ju hästi, mis hästi lõpeb ja kui lõpp pole hea, siis pole see veel lõpp, on ju?
Jõudu igatahes!

Bianka ütles ...

Loogiliselt tagantjärgitarkusega oli see lahendus imelihtne. Endal mul gaasipliidi ja tema süütajaga kogemust pole. Aga teistel gaasiga tegelejatel ju olekas võinud see lahendus ka pähe tulla. Aga kellelgi teisel ei tulnud.

Anonüümne ütles ...

M i l l i s e d tuttavad hädad ja mured! Minul on vaheseinaks laeni raske kapp (seina asemel,mille järeltulija kunagi küsimata maha võttis).Ja kui oli vaja nokitseda uue laelambi ja lüliti kallal,tuli see kapp tühjaks teha, "saba alla" saunalina upitada, vedada kapp põiki kõrvale---sest lüliti on kapi kõrval,kuhu käsi ilusti ulatub, aga elektrik ei pääse. Ja siis kogu protseduur uuesti läbida.Gaasipliidi-naljad ,ptüi,on möödanik, aga juhtub ikka asju küll vahel.Raske on see üksiku naise elu.:D

Anonüümne ütles ...

10. juuni 2024, kell 22:09---lisaks:
Kunagi "plahvatas" mul laepirn. Ühistu esimees käskis kindlasti elektrik kutsuda--"Mingil juhul sa ei tohi ise torkida" jne.No pusisin mina siis ka voolumõõtja kasutusjuhendis ja tont teab mis ja kuidas,aga välja ma selle elektri lülitasin ja tangidega siis pirni metallosa maha keerasin ja elektri tagasi panin.